Verint Named Among Top 25 Enterprise Companies in IDC Financial Insights’ FinTech Ranking

Mon Sep 26, 2016

Annual Ranking Highlights Top Global Providers of Financial Technology

MELVILLE, N.Y., 26 september 2016Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that it has been named to the 2016 IDC Financial Insights FinTech Rankings of Top 25 Enterprise Companies.

Now in its 13th year, the IDC Financial Insights FinTech Rankings categorize and evaluate the top global providers of financial technology. It has become an important measure of the health and direction of technology in the industry and the emergence of innovative solutions from new players. In addition, the FinTech Rankings serve as a resource for financial services institutions to use during strategic planning and when considering new investments in third-party solutions.

Mon Sep 26, 2016

Annual Ranking Highlights Top Global Providers of Financial Technology

“For 13 years, financial institution executives globally have relied on the IDC Financial Insights FinTech Rankings program to make critical investment decisions on the technologies that transform their businesses. A company’s presence on the IDC Financial Insights FinTech Rankings list—the leading market index of technology spending in financial services—confirms that the technology provider has a proven track record for offering the solutions that the worldwide financial services industry relies on to ensure success,” remarks Jerry Silva, research director, IDC Financial Insights.

“Verint is honored to be recognized by IDC Financial Insights as a Top 25 enterprise company,” says Nancy Treaster, senior vice president and general manager, strategic operations, Verint Customer Engagement Solutions. “Financial institutions have a diverse set of needs and requirements, and being part of this list of providers reflects how Verint’s broad portfolio of solutions is helping financial organizations optimize customer engagement by allowing them to anticipate needs and take action faster.”

The Verint Customer Engagement Optimization portfolio is designed to help address the needs of a variety of markets, with financial services representing a key industry the company serves. Today, many leading financial institutions leverage Verint technology to enhance services, improve productivity, reduce fraud and risk, increase revenue and heighten customer loyalty.

For more information about Verint’s solutions, visit www.verint.com.

Verint® (Nasdaq: VRNT) is een wereldwijde, toonaangevende leverancier van Actionable Intelligence®-oplossingen met een focus op customer engagement optimization, security intelligence en fraude, risico en compliance. Vandaag de dag rekenen meer dan 10.000 organisaties in 180 landen — waaronder meer dan 80 procent van de Fortune 100 — op intelligence van Verint-oplossingen om weloverwogen, effectieve en tijdige beslissingen te nemen. Learn more about how we’re creating A Smarter World with Actionable Intelligence® at www.verint.com.

Dit persbericht bevat ‘toekomstgerichte verklaringen’, waaronder verklaringen over verwachtingen, voorspellingen, meningen, kansen, plannen, strategieën, overtuigingen en gelijksoortige verklaringen in verband met Verint Systems Inc. Deze toekomstgerichte verklaringen bieden geen garanties voor toekomstige prestaties en zijn gebaseerd op verwachtingen van het management, waarbij sprake is van een aantal risico's, onzekerheden en aannames, die ieder op zich kunnen leiden tot feitelijke resultaten die wezenlijk afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte verklaringen worden verwoord of geïmpliceerd. Voor een gedetailleerde bespreking van deze risico's verwijzen we naar ons Jaarverslag op Formulier 10-K voor het fiscale jaar geëindigd op 31 januari 2016, ons Kwartaalverslag op Formulier 10-Q voor het kwartaal geëindigd op 31 juli 2016 en andere rapporten die we indienen bij de SEC. De toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht zijn opgesteld op de datum van dit persbericht en Verint is niet verplicht deze te actualiseren of herzien of te verklaren waarom feitelijke resultaten mogelijk afwijken, tenzij wettelijk vereist.

VERINT, ACTIONABLE INTELLIGENCE, MAKE BIG DATA ACTIONABLE, CUSTOMER-INSPIRED EXCELLENCE, INTELLIGENCE IN ACTION, IMPACT 360, WITNESS, VERINT VERIFIED, KANA, LAGAN, VOVICI, GMT, VICTRIO, AUDIOLOG, CONTACT SOLUTIONS, ENTERPRISE INTELLIGENCE SOLUTIONS, SECURITY INTELLIGENCE SOLUTIONS, VOICE OF THE CUSTOMER ANALYTICS, NEXTIVA, EDGEVR, RELIANT, VANTAGE, STAR-GATE, ENGAGE, CYBERVISION, FOCALINFO, SUNTECH en VIGIA zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Verint Systems Inc. of haar dochterondernemingen. Andere vermelde handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.