Verint Awarded Multiple Honors for Customer Engagement Optimization Solutions

Saddletree Research, Ventana Research, KMWorld and TMC Recognize Verint for Technology Innovation

MELVILLE, N.Y., 21 december 2016Verint® Systems Inc. (Nasdaq: VRNT) today announced that its Customer Engagement Optimization portfolio has received a series of industry awards. These honors reinforce the growing importance and impact of solutions that help enhance customer and employee engagement, heighten loyalty and experiences, improve efficiency and reduce risk.

Verint Awarded Multiple Honors for Customer Engagement Optimization Solutions

Wed Dec 21, 2016

Saddletree Research’s Kachina Award

Sponsored by Saddletree Research, the First Annual Kachina Awards named Verint Customer Analytics the winner in its “Innovation in Analytics” category. The solution set—which includes speech analytics, text analytics, enterprise feedback management and engagement analytics—helps organizations analyze and act on customer interactions, feedback and journeys across channels; interpret them in the context of business objectives; and respond more effectively to customer, business and market demands.

Ventana Research’s Technology Innovation Award

Verint’s Telligent Community solution received a “finalist” honor in the Ventana Research 2016 Technology Innovation Awards. Evaluations reviewed the platform’s approach; how it supports people, processes, information and technology; and the business impact and value it delivers. Telligent Community provides a complete platform for customer and employee collaboration, and helps organizations gain valuable insight into social customer service, digital marketing and employee engagement.

KMWorld’s Trend-Setting Products

Verint Customer Engagement Optimization was named a “Trend-Setting Product” in KMWorld. Evaluation criteria included usefulness, scalability and level of innovation. Using the Customer Engagement Optimization portfolio, organizations can benefit from improvements in workforce performance, operational efficiency, service processes, interaction quality and customer behavior.

TMC’s Communications Solutions Product of the Year Award

Communications Solutions recognized Verint Back-Office Workforce Optimization in its most recent Product of the Year Awards. This annual program recognizes exceptional products and services that facilitate voice, data and video communications that were brought to market or greatly improved upon in the last 12months. The Verint back-office WFO solution is designed to provide unprecedented visibility into employee behavior and work processing, improve employee productivity and effectiveness, and increase accuracy and processing compliance.

Verint® (Nasdaq: VRNT) is een wereldwijde, toonaangevende leverancier van Actionable Intelligence®-oplossingen met een focus op customer engagement optimization, security intelligence en fraude, risico en compliance. Today, more than 10.000 organizations in approximately 180 countries—including over 80 percent of the Fortune 100—count on intelligence from Verint solutions to make more informed, effective and timely decisions. Learn more about how we’re creating A Smarter World with Actionable Intelligence® at www.verint.com.

These 2016 awards were presented during the following months: Saddletree Kachina-November; Ventana Technology Innovation-September; KMWorld Trend-Setting Products-August; Communications Solutions Product of the Year-August.

Dit persbericht bevat ‘toekomstgerichte verklaringen’, waaronder verklaringen over verwachtingen, voorspellingen, meningen, kansen, plannen, strategieën, overtuigingen en gelijksoortige verklaringen in verband met Verint Systems Inc. Deze toekomstgerichte verklaringen bieden geen garanties voor toekomstige prestaties en zijn gebaseerd op verwachtingen van het management, waarbij sprake is van een aantal risico's, onzekerheden en aannames, die ieder op zich kunnen leiden tot feitelijke resultaten die wezenlijk afwijken van de resultaten die in de toekomstgerichte verklaringen worden verwoord of geïmpliceerd. Voor een gedetailleerde bespreking van deze risico's verwijzen we naar ons Jaarverslag op Formulier 10-K voor het fiscale jaar geëindigd op 31 januari 2016, ons Kwartaalverslag op Formulier 10-Q voor het kwartaal geëindigd op 31 oktober 2016 en andere rapporten die we indienen bij de SEC. De toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht zijn opgesteld op de datum van dit persbericht en Verint is niet verplicht deze te actualiseren of herzien of te verklaren waarom feitelijke resultaten mogelijk afwijken, tenzij wettelijk vereist.

VERINT, ACTIONABLE INTELLIGENCE, MAKE BIG DATA ACTIONABLE, CUSTOMER-INSPIRED EXCELLENCE, INTELLIGENCE IN ACTION, IMPACT 360, WITNESS, VERINT VERIFIED, KANA, LAGAN, VOVICI, GMT, VICTRIO, AUDIOLOG, CONTACT SOLUTIONS, OPINIONLAB, CUSTOMER ENGAGEMENT SOLUTIONS, ENTERPRISE INTELLIGENCE SOLUTIONS, SECURITY INTELLIGENCE SOLUTIONS, VOICE OF THE CUSTOMER ANALYTICS, NEXTIVA, EDGEVR, RELIANT, VANTAGE, STAR-GATE, ENGAGE, CYBERVISION, FOCALINFO, SUNTECH, and VIGIA are trademarks or registered trademarks of Verint Systems Inc. or its subsidiaries. Andere vermelde handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.